top of page
  • תמונת הסופר/תאריאלה זמיר

החיפוש אחרי גן חדש

למקומות היכון צא!!!

החלה עונת החיפושים אחר הגן האולטימטיבי לילד/ה.

בימים אלו אפשר לראות מאות הורים נודדים ממקום למקום, מחפשים מקום לקינון, לגוזל הרך שלהם.

מאות (אם לא אלפים) מדברים, שואלים, מבררים אוכלים ונושמים סיפורי גנים.

ראיתם גן? יופי.

אבל איך תדעו אם הגן מתאים לילדכם או לא ?

שאלתם חברים? יופי. כמעט בטוח שכמספר החברים כך מספר הדעות.

אז מה עושים?

איך יודעים מה טוב מה לא טוב?

מה מתאים ומה לא מתאים?

הימים הם עדיין ימי קורונה. אין אפשרות להיכנס לגנים (לרובם) כדי לצפות ולראות מה קורה באמת בגן. ובכל זאת- אמה כן אפשר לעשות ואיך?

אז ככה:

לרגע- עצרו!

הקשיבו!

הביטו!

הריחו!

דברו עם בעלת הגן מראש. תשאלו אותה את כל השאלות שאתם רוצים בשיחת טלפון.


1. לא כל גן שמתאים לשכן/ה מתאים גם לכם. לכל אחד יש את הדברים החשובים לו ולפיהם הוא יבחר את הגן (מרחק מהבית/ מספר ילדים/ נקיון/ צוות/ מחיר/ גישה חינוכית.....)

2. אין טוב ממראה עיניים וממשמע אוזניים. כאשר אנחנו עדיין נמצאים בתקופת הקורונה לא תהיה אפשרות להיכנס לגן מתי שרוצים אך חשוב לראות את פנים הגן. אפשר לבקש מבעלת הגן להגיע כאשר אין ילדים בגן. (אחה"צ למשל)

3. אינטואיציה הורית!!! בהיכנסכם לגן כזה או אחר- נסו להתחבר לתחושותיכם הפנימיות ביותר. כלומר אם נכנסתם לגן ומשהו בבטן/ לב נתקע לכם- סימן שהמקום לא נכון לכם. סמכו על שיקול דעתכם. אתם הרי מכירים הכי טוב את הילד שלכם ויודעים מה הוא צריך ומה נכון לו.

4. ממליצה מאוד להגיע ולהתרשם מהגן ורק אח"כ לדבר עם הגננת ולשאול את השאלות הרלוונטיות לכם (אוכל/שינה/חוגים/חופשים.....) כאשר אין אפשרות להיכנס לגן- עימדו בחוץ ונסו להקשיב , לראות, להרגיש את רוח הגן. אל תשפטו כל מה שאתם שומעים מכיוון שלפעמים אנחנו לא רואים את כל הנעשה ושומעים רק חלק מסויים.

נסו לראות את התנהלות הילדים והצוות בגן. האם כולם עסוקים? האם הצוות קשוב לילדים? האם יש מרחב אישי לכל אחד ואחד? נסו להיות עדים לפתרון קונפליקטים ע"י הצוות (איך מגיבים כאשר ילדים רבים/בוכים...)

5. חשוב מאוד להגיע מספר פעמים, בשעות שונות כדי לראות את התנהלות הגן לאורך היום. גם בשעות לחוצות כמו השכבה/ האכלה... חשוב לראות את התנהלות הצוות והילדים.

6. להגיע מבלי להודיע- אני יודעת שזה יקומם עלי הרבה מאוד גננות, אך מאוד חשוב לראות את המקום כאשר לא מחכים לך. כאשר ההתנהלות היא רגילה ושגרתית.

7. כאשר הנכם מגיעים לגן- אל תצפו מהגננת שתהיה צמודה אליכם לכל אורך הביקור. אפשרו לה להתנהל בגן על מנת ש ילדים לא יצאו "נפגעים". דיבורים ושאלות אפשר לעשות גם בטלפון, אחרי שעות הגן או בשעות שנוחות לגננת.

זכרו- מקום אשר לכם נעים להיות בו -גם לילדכם יהיה נעים בו.


בימים אלו של קורונה המשימה של חיפוש אחרי גן מתאים הופכת להיות יותר קשה . קחו לכם את הזמן. תבדקו היטב ונסו להרגיש ולהתחבר לתחושותיכם הראשוניות למרות כל החששות.

בהצלחה

מוזמנים לשאול, לברר וכל דבר אחר.

bottom of page