top of page
  • תמונת הסופר/תאריאלה זמיר

"הכל, הכל אני יכול כי זה החופש הגדול.."


החופש הגדול מגיע ואיתו מגיעות כל תופעות הלוואי אצל ההורים-

חרדה,

חשבונאות,

רעידות בכל הגוף,

עצבנות בלתי נשלטת,

כעסים על - סבתא, מערכת חינוך, קייטנה, שכנים.. (מחק את המיותר).

רובנו ,ההורים, חוששים מהחופש הגדול. מדוע? כי צריך לדאוג לילד לתעסוקה מלאה, כי צריך גם לעבוד (לפעמים) ובעיקר כי זה מוציא הרבה כסף!

אז אפשר גם אחרת! אפשר לעבור את החופש בשלום ללא הוצאות מופרזות. אפשר אף להנות בחופש מפעילויות לא שגרתיות אשר אינן מחייבות הוצאות כספיות כבדות, אפשר אף ללמוד מהחופש הגדול.

אז איך עושים זאת?

דבר ראשון ולפני הכל אנחנו צריכים להבין שהילדים שלנו זקוקים לחופש, כלומר אין כל צורך למלא להם את הימים מהבוקר ועד הערב בפעילויות כאלה ואחרות. לפעמים חשוב לאפשר לילד "להשתעמם". ילד "משועמם" ימצא לעצמו תעסוקה! לשיטתי אין דבר כזה משעמם לילד. אך מכיוון שמגיל צעיר ביותר ההורים ממלאים כל רגע פנוי אצל הילד (חוגים, אטרקציות..) נוצר מצב שילדים אינם יודעים להעסיק את עצמם לבד ו"להמציא" פעילויות מיוחדות. כמו כן כאשר מציפים ילדים מגיל צעיר בגרויים רבים הם מפתחים תלות ברמת גרוי גבוהה וקשה להם מאוד לגלות סיפוק או הנאה מדברים "רגילים". וכך נוצר מעגל קסמים שככל שההורים מציפים את הילד בפעילויות מגרות הילד זקוק ליותר גרויים וקשה לעמוד בביקוש.

אז בואו נחזיר את השפיות להורות ולילדים ונלמד אותם להנות גם מהדברים הקטנים ובעיקר שאושר לא תמיד קונים בכסף, אפשר להנות מדברים חינמים.

ולעצם העניין - תכנון החופש הגדול- שבו עם ילדכם/ילדיכם ובנו תוכנית לחופש על בסיס שבועי כלומר מה צפוי להיות בשבוע הקרוב. ילדים אוהבים לדעת מראש מה צפוי להם (גם מבוגרים) כדי שיוכלו להתכונן לקראת הדבר.

אל תגידו "נקום מחר ונחליט" מה נעשה, עד שתחליטו יעבור חצי יום, הילד כבר ישתגע מהציפיה להחלטה ואז לא נשאר מספיק זמן לבצע את מה שהחלטתם. תכננו מראש ושתפו את הילד בתוכניות.

אפשר לשתף בפעילויות עוד חברים ואפשר לקיים רוטציה עם משפחות נוספות, כל פעם הפעילות אצל מישהו אחר (ואז חשוב לשבת יחד לתכנן את הפעילויות מראש)

בטוחה אני שיש לכם עוד הרבה רעיונות טובים ופשוטים אשר כל אחד מאיתנו יכול ליישם ללא הרבה מאמץ. שתפו אותנו.

ממליצה לתלות תוכנית עבודה שבועית על המקרר/דלת- לסמן כל יום מה התוכנית (אפשר ע"י תמונה או בכתב לילדים שכבר קוראים) וכך הילד ידע ערב קודם מה התוכנית, מה מצפה לו.

רוצים רעיונות לפעילויות חינמיות חוויתיות? צרו קשר .

bottom of page