חצר הגרוטאות, משנתה של מלכה האס בנויה על שני עקרונות מרכזיים:

האחד, דרך ההתפתחות היא בהתנסות, על פי שלבי ההתפתחות שתבע הפסיכולוג החוקר, פיאז'ה; השני, הצורך של הילדים במגע עם החומר הממשי, עם הדברים "האמיתיים".

חצר הגרוטאות מאפשרת לילדים ליצור, לעבוד, לחקור ולחקות את עולם המבוגרים תוך הפעלה חופשית של יכולותיהם ושל דמיונם. לקריאה נוספת על חצר הגרוטאות, לחצו כאן.

גן יחד

מי אנחנו? 

גן יחד נפתח בשנת 1991 ע"י אריאלה זמיר.

בשנת 1997 הצטרף בן זוגה, יוסף לצוות הגן.

הצוות מונה שלושה אנשי צוות חמים ומסורים אשר נמצאים לאורך כל היום בגן. הגן מונה כ 20 ילדים.

שעות הפעילות של הגן - 7:30-16:00. בימי שישי וערבי חג הגן עובד עד השעה 13:00.

ארוחות - בגן מוגשות ארוחות טריות, מלאות ומזינות המבושלות כל יום ע"י אריאלה ויוסף.

הצוות:

אריאלה - גננת בעלת וותק ונסיון של  קרוב ל 40 שנה.

יוסף - מטפל, עובד 15 שנים בגן.

סייעת נוספת

שיטת העבודה

הדבר הראשון והיסודי בעבודתנו בגן הוא: " חנוך לנער על פי דרכו.." (משלי כ"ב פס' ו). כלומר לראות ולאפשר לכל ילד וילד את דרכי הלמידה, המשחק, נושאי התעניינות, יכולות מוטוריות וקוגניטיביות האישיות שלו.

אנחנו בגן רואים כל ילד כילד מיוחד בעל צרכים אינידווידואלים משלו אשר זכותו הראשונית היא לממש אותם בהתאם לצרכיו, ליכולותיו ולרצונותיו.

מתוך גישה זו הגן גם משלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים אשר מופנים אליו מגופים ומסגרות טיפוליות חינוכיות שונות, וכן ע"י ההורים, אשר רואים את החשיבות של גידול ושילוב הילד בעל הצרכים המיוחדים בתוך החברה הרגילה ללא תנאים מוקדמים או מגבילים. ע" שילובם של ילדים אלו החברה הנורמטיבית נתרמת לא פחות מהילד המשולב. החינוך לקבלת האחר והשונה היא דרך חיים ולא סיסמה אידיאולוגית חינוכית. כאשר ילדים גדלים ביחד הם לומדים לקבל, להתחשב, לעזור ולהעזר  אחד בשני ואחד את השני בדרך הטבעית ביותר.

דרך העבודה בגן מושפעת מכמה שיטות חינוך עיקריות אשר משתלבות בתוך התהליך היומיומי של הילד (למידע נוסף על השיטות לחץ כאן):

  1. הלמידה הבלתי פורמאלית

  2. שיטת מונטסורי של ד"ר מריה מונטסורי

  3. שיטת הגן הזורם/ הגן הקיבוצי (עפ"י גדעון לוין 1995)

תמונה4