top of page
  • תמונת הסופר/תאריאלה זמיר

תהליך הגירושין והילדים


תהליך הגירושין והילדים

הגעתם למצב אשר בו אתם מחליטים על פרידה/ גירושין.

מה קורה לילדים? איך מודיעים להם? איך הם יגיבו? בטוחני שהרבה שאלות וחששות עולים בכם.

אז הנה כמה הצעות שיכולות להקל על דרככם:

  • שימרו על דיסקרטיות ואף "דממת אלחוט"(עד כמה שניתן) לאורך התהליך עד שהגעתם להחלטה הסופית בדבר הגירושין. כשהגעתם להחלטה זו- חשוב ורצוי שהילדים ידעו לפני הסביבה עצמה. כל זאת כדי למנוע מצב אשר בו הילדים שומעים בטעות ממישהו אחר כי הוריהם מתגרשים. (סיפרת לחבר הכי טוב שלך, הוא סיפר לאשתו בערב, בבית, מבלי לשים לב כי ילדתם נמצאת במרחק שמיעה, והיא למחרת "מבשרת" לילד או אף לילדים אחרים על הגירושין הקרבים).

  • מומלץ ביותר כי ההודעה לילדים על החלטתכם להתגרש תיעשה ע"י שני ההורים יחד. זאת על מנת למנוע מצב בו הילדים יכולים לחשוב שיש צד אחד שמחליט (אמא מגרשת את אבא/ אבא נוטש את אמא..). ממליצה לכם לגייס את כל הכוחות שבכם ללא תחושות "האימה" המלוות פעמים רבות את תהליך הגירושין, חשוב כי הילדים יבינו כי אתם שלמים עם החלטתכם ומאמינים בה.

  • כאשר הילדים קרובים בגילם- אני ממליצה לערוך את השיחה יחד (כאשר הילדים יחד הם מהווים הרבה פעמים קבוצת תמיכה אחד לשני).

  • במצב של פער גילאי גדול בין הילדים - יש לערוך בנפרד את השיחות אך חשוב שהן תהיינה בסמיכות אחת לשנייה, כי בכל מקרה הילדים ילכו לבשר לאחיהם את הבשורה. ממליצה להתחיל עם הילדים הבוגרים יותר.

  • רצוי ששעת השיחה לא תהיה בסמוך לשעת השינה - וזאת על מנת לאפשר לילדים מספיק זמן לעכל את הבשורה ולאפשר שאלות או תחושות ורגשות קשים, אשר יכולים לעלות גם לאחר השיחה עצמה.

חשוב לקיים את השיחה מספיק זמן לפני עזיבת ההורה, אך לא רחוק מדי (כשבועיים לפני מכסימום).

bottom of page