top of page
  • תמונת הסופר/תאריאלה זמיר

חזרה לבית הספר

כבר מתחילים לראות את הסוף?/ את האור?

החופש הגדול נכנס ליישורת האחרונה שלו.

זה הזמן להתארגן מחדש. לארגן את הציוד, לארגן את סדר היום. לארגן את שעות הערות ושעות השינה.

איך עושים את זה?

בואו נתחיל מהקל אל הכבד.

התארגנות על ציוד:

שתפו את הילדים בתהליך רכישת הציוד.

  • שבו יחד עם הילדים וערכו רשימה של כל הציוד שאתם חושבים שצריך. גם ילדי גן אשר צריכים תיק או קופסת אוכל או כל דבר אחר כדי להתחיל את השנה מסודרים.

  • אחרי שערכתם רשימה- קחו את הילדים אתכם לקניות. כן אני יודעת שזה מפחיד אותכם ועלול להיגמר בהוצאות נוספות, לכן זה בדיוק הזמן לעזור להם להבין התנהלות כלכלית.

  • מותגים: החליטו יחד עם הילדים על מספר דברים ממותגים (אשר לרוב הם יקרים יותר) ושאר הציוד אינו ממותג. כך תצליחו להוזיל במעט את הקניות אך בעיקר תעזרו לילדיכם להבין שלא חייבים כל הזמן להתפתות לאופנות ומותגים. יש שיקולים כלכליים שצריך לקחת בחשבון. הסבירו להם בנחת מבלי עימותים שזה מה שאתם יכולים לאפשר להם כלכלית (גם אם אתם יכולים קצת יותר, עדיף שילדים יבינו שיש דבר כזה התנהלות כלכלית, מגיל צעיר מאוד).

  • אפשרו ועזרו להם למצוא בחנות את הדברים הרשומים. ברגע שהם ירגישו שהם לוקחים חלק פעיל ברכישה, זה יהיה יותר משמעותי בשבילם.

הגעתם הביתה עם הציוד. שרדתם את הקניות. אל תשאירו הכל בשקית ליד הדלת/בפינת האוכל... הוציאו מהשקית והניחו על השולחן של הילד בחדרו. כאשר יש מספר ילדים, הניחו לכל ילד את הדברים בחדרו.

חשבתם שסיימתם? עוד לא.

עכשיו גם צריך לעטוף את המחברות והספרים. גם כאן, שתפו אותם במלאכת העיטוף. בנוסף לשיתוף שהוא חשוב בפני עצמו, כך הילד גם יזכור איזה מחברת עטופה באיזה צבע. זה יעזור לו להתמצא בימים הראשונים ללימודים. ילדים אשר יודעים לכתוב, תנו להם לכתוב את שמם ואת נושא המחברת לבד. זה שלהם!

לאחר שסיימתם את ההתארגנות עם כל הציוד, נשאר רק להתחיל "לארגן" את הילדים.

בחופש הגדול, שעות השינה ושעות הערות השתנו. הילדים הולכים לישון יותר מאוחר, קמים יותר מאוחר, מושכים את הזמן בבוקר כי אין למה למהר. אפשר למשוך את צחצוח השיניים, ההתלבשות והארוחה כמה שרק רוצים (כמעט). הגוף מסגל לו הרגלים חדשים במהלך החופש הגדול ועכשיו צריך להרגיל שוב את הגוף להתחיל לקום מוקדם, ללכת לישון בזמן, להתארגן יותר מהר...

עכשיו צריך לעזור להם להתארגן מחדש.

איך עושים זאת?

קודם כל מדברים איתם ואומרים להם שצריך להתחיל להתרגל לקום מוקדם בבוקר וזה לא פשוט, לכן נתחיל לעשות את זה לפני סוף החופש.

  • 7-10 ימים לפני סוף החופש, התחילו להשכיב/לשלוח אותם לישון בשעה מוקדמת יותר. בשעה שהם אמורים ללכת לישון בזמן הלימודים.

  • העירו אותם בשעה היעודה. כלומר התחילו להעיר אותם בשעה שהם אמורים לקום לבית הספר. אתם שואלים מה הם יעשו בשעה מוקדמת כזאת? יעשו מה שהם רוצים, החשוב הוא שהגוף יתרגל חזרה לשעות האלו.

  • גם אם הילד נרדם מאוחר (כי הגוף לא רגיל) עדיין העירו אותו מוקדם כדי שבלילה הבא הוא יצליח להירדם בשעה הנכונה.

אם יש לכם שאלות, או קשיים בהכנת הילד לחזרה לשגרה- מוזמנים ליצור איתי קשר.

bottom of page